Trekantområdet rykker markant på erhvervsimage

Forfatter
Udgivet af:
Bjørn Voldbjerg Sørensen
02. december 2020

Trekantområdets image i erhvervslivet har fået et ordentlig boost i de seneste år. Det viser en imageundersøgelse, som Trekantområdet Danmark har foretaget blandt mere end 400 erhvervsledere fordelt over hele landet.

Andelen af adspurgte, der mener at Trekantområdet er det mest attraktive byområde at drive virksomhed i har taget et ordentlig hop opad. Fra en andel på 14% i 2018 til en andel på 23% i 2020. I 2016 var andelen 12%.

Andel fordoblet

Med andre ord er andelen af danske erhvervsledere, der mener, at Trekantområdet er den mest attraktive byregion at drive virksomhed i næsten fordoblet på bare fire år.

Flest erhvervsledere – 46% af de adspurgte – vurderer stadig Hovedstadsområdet som den mest attraktive byregion at drive virksomhed i, men Trekantområdet kommer herefter ind på en 2. plads foran andre byregioner som Aarhus, Odense og Aalborg.

Borgere kender Trekantområdet for vækst

Trekantområdet Danmark har også spurgt et repræsentativt udvalg af borgere i hele Danmark om deres opfattelse af Trekantområdet. Her bliver det tydeligt, at danskerne forbinder Trekantområdet med vækst.

På spørgsmålet om, hvilken byregion, der er bedst til at skabe vækst, mener hele 26% af de adspurgte, at Trekantområdet er den byregion i Danmark, der er bedst til at skabe vækst.

Dermed bider Trekantområdet Hovedstadsområdets førsteplads i haserne. 28% procent af de adspurgte borgere mener nemlig, at Hovedstadsområdet er den byregion, der er bedst til at skabe vækst.

Når det kommer til borgernes opfattelse af de øvrige byregioners evne til at skabe vækst, svarer 11% af de adspurgte, at Aarhus er bedst, 6% svarer, at Aalborg er bedst, mens 3% svarer, at Odense er bedst.