Nyhedsarkiv

Trekantområdet knækker koden til programmering i skolen

Camilla Hostrup Steenholt
20. juni 2018

Trekantområdet samarbejder med Google om nyt ambitiøst projekt, hvor folkeskolelærere skal styrke undervisningen gennem programmering.

Lærerne i Trekantområdet skal klædes bedre på til at undervise i fremtidens teknologier. Det er ambitionen for et nyt projekt, som kursusvirksomheden App Academy og Trekantområdet netop er gået i gang med at bygge op til 150 af områdets dansk-, matematik- og naturfagslærere.

I løbet af skoleåret 2018-19 skal lærerne gennem et online interaktivt undervisningsforløb, hvor såkaldt machine learning sørger for at analysere lærerens interaktion og sammensætte en skræddersyet lektionsplan.

- Det er ofte en stor udfordring for lærere at skulle tilegne sig ny teknisk viden og derefter omsætte denne til et undervisningsforløb. Projektets formål er at springe mellemleddet over og give lærerne en større tryghed og didaktisk overskud i de nye teknologier. Et overskud og en viden, de kan tage med ud til flere tusinde elever, siger Morten Barfod Søegaard, App Academy

Fremover kan eleverne derfor glæde sig over, at programmering bliver en del af deres daglige undervisning.

Projektet har også stor fokus på at fastholde og forankre den nye viden. Derfor vil der udover undervisningsdelen også blive opbygge et aktivt vidensnetværk, hvor lærere kan få hjælp til knække koden for undervisning i fremtidens teknologier.

Undervisningsforløbet er støttet af Google, der hvert år uddeler midler, som skal understøtte udviklingen af elevernes digitale evner. Dette projekt er det eneste fra hele Skandinavien, som i denne omgang blev støttet af Google.

For yderligere info, kontakt:
Morten Barfod Søegaard Tlf: 60626679 mail: mbs@appacademy.dk

Se Googles liste over modtagere af midler, hvor App Academy og Trekantområdet er eneste modtager i hele Skandinavien

Læs Googles eget officielle statement

Læs mere om App Academy